Onze helpdesk staat u graag te woord. Soms zien we dat bepaalde vragen vaker voorkomen.
Dit zet ons aan het denken. Kunnen we onze software slimmer maken, zodat we u nog beter van dienst zijn? Meestal lukt dat, maar af en toe zijn er afhankelijkheden waarop wij als leverancier geen invloed hebben.
Daarom geven wij u vanaf nu in iedere nieuwsbrief handige tips van onze helpdesk.
Deze keer zijn dat tips over de Nachtbatch. Deze nachtelijke programmatuur zorgt er onder andere voor dat uw grootboek op orde is en blijft.
- In verband met wisselingen in de winter- en zomertijd adviseren wij om de Allegro services te herstarten om 01:01:01 uur. Doet u dit namelijk om 0:00:01 uur, dan loopt u het risico dat wanneer de klok een uur teruggaat uw Nachtbatch niet de benodigde acties uitvoert.
- Laat de Allegro services uitvoeren door een service account met administrator rechten. Dit voorkomt problemen met rechten op uw server(s).
- De Nachtbatch en vervolgprocessen kunt u dan bijvoorbeeld ná 01:30 automatisch uitvoeren.
- Zorg dat de verwijzingen naar mappen in productie- en testadministratie ‘eigen’ zijn aan de omgeving. U moet er niet aan denken dat uw testomgeving per ongeluk betalingen de deur uit laat gaan.
- Als u een back-up van de productie- naar de testomgeving uitvoert, controleer dan altijd de parameters! Zo voorkomt u problemen.
- Zorg ervoor dat de back-up procedure gereed is, voordat u de Allegro services laat herstarten en de Nachtbatch gaat draaien. Deze zaken kunt u niet synchroon uitvoeren.